Starea de somnolenta: cauze, simptome si tratament

In termeni simpli, somnolenta inseamna stare continuu de somn. Oamenii care sufera de somnolenta pot adormi in momentele cele mai nepotrivite. Aceasta afectiune mai este numita si hipersomnie.

Cauzele somnolentei

Somnolenta apare cel mai frecvent ca rezultat al unui somn neodihnitor sau lipsa acestuia. De fapt, somnolenta excesiva in timpul zilei poate fi un semn de tulburari de somn. Starile emotionale, inclusiv depresia, anxietatea, stresul si plictiseala pot provoca somnolenta. Aceasta poate fi, de asemenea, un efect secundar al anumitor medicamente. Alte cauze includ o dieta saraca, tulburare de alimentatie, durere cronica, lipsa exercitiilor fizice, abuzul de alcool, diabet si tiroida (hipotiroidism).

Simptomele somnolentei

Simptomele de somnolenta includ: excesul de somnolenta in timpul zilei, letargie, iritabilitate, uitare si mai putina energie.

Somnolenta poate afecta productivitatea si chiar provoca haos in viata voastra personala.

Tratarea starilor de somnolenta

Cu ajutorul unor modificari ale stilului de viata, o dieta sanatoasa si un somn adecvat, puteti lupta cu usurinta cu somnolenta. Lipsa somnului si tulburarile de somn sunt doua dintre principalele motive din spatele somnolentei din timpul zilei. Prin urmare, stabilirea unui program adecvat de dormit este unul dintre cele mai bune moduri de a preveni somnolenta, oboseala, depresia si stresul.

  • Persoanele au nevoie de un numar diferit de ore de somn pentru a functiona bine, cu toate acestea o medie de 7 pana la 8 ore de somn este suficienta pentru a ajuta la functionarea corespunzatoare a organismului.

  • Expuneti-va la lumina soarelui in fiecare zi. Acest lucru va ajuta la mentinerea organismului in alerta si veti fi plini de energie pe tot parcursul zilei. De fapt, lumina soarelui ajuta la reglarea ciclului somn-veghe, deoarece indica creierului ca este timpul sa se trezeasca.

  • Lumina soarelui ajuta, de asemenea, corpul sa produca vitamina D. Un studiu publicat in 2013 in Journal of Clinical Sleep Medicine sugereaza ca deficienta de vitamina D ar putea fi asociata cu problemele de somn, in special somnolenta in timpul zilei. Cand va treziti dimineata, faceti o plimbare in aer liber si bucurati-va de expunerea la soare timp de cel putin 15 minute. Nu aplicati nici o protectie solara in acest timp.

  • Ori de cate ori va simtiti somnolent, stropiti-va putina apa rece pe fata. Schimbarea brusca a temperaturii ajuta la risipirea sentimentului de somnolenta si imbunatateste nivelul de energie precum si concentrarea mentala. Dupa stropirea pe fata cu apa rece, stati in fata unui aparat de aer conditionat pentru a face aceasta terapie cu apa si mai eficienta.

  • Puteti face chiar si un dus rece dimineata pentru a alunga somnolenta si, de asemenea, pentru a imbunatati circulatia sangelui.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.