Își populează Uber harta personală cu mașini-fantomă?

 

Când se deschide aplicația Uber, primul lucru care se observă este o hartă cu (se speră) un grup de mașini în jurul locului în care se află o persoană. Se poate considera că „Foarte bine, există o mulțime de șoferi chiar lângă mine. Ar trebui să fiu în stare să găsesc unul în timp record”.

În teorie, da, dacă toate mașinile de pe hartă sunt ale șoferilor de pe Uber. Dar, conform unui nou raport (și spuselor multor șoferi de pe Uber), Uber poate surprinde pe oricine.

Doi cercetători care au studiat interacțiunile șoferilor cu aplicația Uber au descoperit o mulțime de rapoarte cu „mașini-fantome” – mașini care au fost menționate pe harta pasagerilor, dar care nu existau în realitate. Plante, dacă doriți.

Un raport privind Motherboard (Harta-mamă) al unuia dintre cercetători, Alex Rosenblat, include povestea unui șofer Uber pe nume „Heather”.

Iată ce i-a răspuns un membru al personalului Uber Help lui Heather când aceasta a adresat întrebarea referitoare la aceste mașini-fantomă:

„Există speculații că este foarte posibil ca acest lucru să fie intenționat chiar de cei de la Uber, și nu o defecțiune de sistem. Dacă un potențial pasager a deschis aplicația și nu a văzut mașini în jur, acesta poate apela la un alt serviciu de taxi. Dar dacă a văzut un grup de mașini care păreau adunate pe aceeași stradă, este mai mult ca sigur ca acest pasager să solicite o călătorie”.

„Când a fost întrebat de această discrepanță, un reprezentant Uber a afirmat că pe aplicația șoferilor, numărul mașinilor și locul în care se află acestea sunt informații valide de obicei”.

Când Heather a întrebat un membru al personalului Uber, i s-a răspuns, referitor la că harta șoferilor, că a fost vorba doar de „economizatoare de ecran”.

„Pur și simplu, aplicația afișează numărul de parteneri care există la acel moment”, a răspuns membrul personalului printr-un e-mail. „Aceasta nu este o reprezentare a numerelor exacte de șoferi sau a locurilor în care se regăsesc. Este mai mult vorba de un efect vizual care le permite persoanelor să observe că partenerii caută pasageri”.

„Știu că acest aspect reprezintă o inducere în eroare, dar este destinat mai mult ca un efect vizual decât ca un loc sigur al șoferilor din zona respectivă. Ar fi mai bine dacă vă gândiți la acest lucru ca la niște economizatoare de ecran ale unui computer. Odată ce un pasager solicită o călătorie, vor exista informații reale privind locul în care se află partenerii în aplicație”.

Economizatoare de ecran. Conform acelui angajat Uber, harta care se vede la deschiderea aplicației nu este realizată în scopul de a fi corectă.

Ca răspuns, un reprezentant Uber a afirmat că „mapa este corectă pe cât posibil în imediata vecinătate a locului în care se află potențialul client”.

Heather, din cadrul raportului VICE, este departe de a fi primul șofer Uber care afirmă același lucru.

Verificați doar acest forum al șoferilor Uber.

  • Doar ce am deschis aplicația și aceasta afișează că sunt 7 mașini în centrul orașului Fort Worth pe strada nr. 7 în zona de vest. Am lucrat în acea zonă pentru 6 luni și în niciun caz nu există 7 mașini acolo, nici măcar 2 pentru o după-amiază obișnuită. Persoanele reale nu cred în minciunile și mașinile-fantomă ale companiei Uber. Uber mi-a demonstrat că nu am dreptate, dar eu știu că am.
  • Câteodată stau pe trotuar, așteptând, și deschid aplicația Uber și îmi pare că trec pe lângă mine 3 mașini-fantomă, dar eu știu că nu este chiar așa, deoarece sunt singurul șofer cu mașină pe strada respectivă, pentru aproximativ 5 minute înainte și după ce o deschid.
  • Am observat niste lucruri foarte interesante aici, la mine în oraș, de asemenea. Reprezentăm o piață restrânsă Uber. Câteodată, pe durata serilor târzii, când se închid barurile de regulă, mă joc cu provocările, închizând aplicația și așteptând ca numărul să se ridice la 2,0 sau mai bine. Este chiar ușor de urmărit ce se întâmplă deoarece vor fi ZERO mașini disponibile. Dar iată cum stau lucrurile: Când închid aplicația, imediat ce pictograma micuță cu mașina dispare, apare alta automat foarte rapid. La început, credeam că este doar o coincidență. Dar apoi s-a întâmplat frecvent … iar și iar. Imediat ce închideam aplicația și dispăream, o altă pictogramă cu mașina apărea imediat. Cum deschideam aplicația și deveneam disponibil, mașina misterioasă dispărea în același timp în care apărea mașina mea. Este chiar ingenios. Am remarcat că asta se întâmplă în ultimele trei weekend-uri.
  • Eram pe o stradă întunecată acum 2 nopți, așteptând, și conform aplicației, alți doi șoferi Uber veneau dinspre colț înspre mine din ambele direcții, unul pe lângă altul. Nici măcar o singură mașină nu a trecut pe lângă mine în ultimele 5-6 minute.

Ar fi în interesul companiei Uber să le arate pasagerilor o hartă plină cu șoferi disponibili – este de la sine-înțeles. Din punctul de vedere al șoferilor, cercetătătorii sugerează că Uber nu este „de bună-credință” în sensul în care utilizează prețuri crescute – și în același timp „algoritmi predictivi” – în loc să răspundă pur și simplu la cerere și ofertă.

„Ceea ce a generat Uber este un miraj pe piață”, afirmă Rosenblat.