Google ne îndeamnă să reconsiderăm utilizarea anunțurilor interstițiale

 

Google a distribuit anumite rezultate din testele pe care le-a organizat cu anunțurile interstițiale. Prezintă interes deosebit din moment ce compania a menționat că este posibil ca utilizarea acestora să înceapă să aibă un anumit impact la clasarea căutărilor într-un mod negativ.

Google a căutat un comportament legat de propria utilizare a anunțurilor interstițiale, mai ales cu site-ul mobil Google+ , care utiliza unul încurajându-i pe utilizatori să instaleze aplicația. 9 % de vizite la pagina cu anunțuri interstițiale a rezultat în apăsarea butonului „Obțineți aplicația”. S-a observat că „un numit procentaj” de utilizatori au deja aplicația instalată, deci aceștia nu o văd în primă fază. 69 % din vizitatori au abandonat pagina. Nici nu au apelat la magazinul cu aplicații, nici nu au continuat pe site-ul mobil. Probabil, erau așa de plicitisiți, că nu au simțit nevoia de a merge mai departe.

„În timp ce 9 % pare o rată de clic (CTR) nemaipomenită pentru orice campanie, ne-am axat mai mult pe numărul de utilizatori care au abandonat produsul nostru din cauza neînțelegerii în cadrul experienței”, afirmă Google. „Cu aceste date la dispoziție, în iulie 2014, am decis să derulăm un experiment și să vedem cum eliminarea anunțurilor interstițiale ar afecta în realitate utilizarea produsului. Am adăugat un baner pentru aplicațiile de pe telefoanele mobile multifuncționale pentru a continua să promovăm aplicația originală într-un mod mai puțin intruziv, așa cum s-a menționat în secțiunea Evitarea erorilor comune din Ghidul nostru mobil SEO. Rezultatele au fost surprinzătoare.”

Utilizatorii activi pe durata unei zile de pe site-urile mobile au înregistrat o creștere de 17 % și instalările aplicației originale Google+ iOS au fost cele mai neafectate (- 2 %). Nu s-au raportat numerele pentru Android deoarece majoritatea dispozitivelor Android au aplicația pre-instalată.

„Pe baza acestor rezultate, am decis să retragem definitiv anunțurile interstițiale”, a afirmat Google. „Considerăm că numărul în creștere de utilizatori privind produsul nostru reprezintă o schimbare pozitivă netă și dezvăluim acest aspect în speranța că veți reconsidera utilizarea acestor anunțuri interstițiale. Să lăsăm deoparte neînțelegerea și să facem ca rețeaua de internet mobilă să fie mau utilă și mai eficientă!”

Directorul executiv Yelp și criticul frecvent Google, Jeremy Stoppelman, a avut de spus următoarele cu privire la postarea Google:

Recent, Yelp a efectuat propriul studiu arătând cum Google manipulează chipurile rezultatele de căutare în favoarea sa. A pretins că Google „reduce bunăstarea socială” prin „rezultate de calitate inferioară”.

Anunțurile interstițiale pot începe într-adevăr să afecteze clasarea Google dacă nu s-a întâmplat deja. Înainte de actualizarea interfeței mobile Google din aprilie, se auzea în cadrul industriei SEO că aceste anunțuri pot fi considerate dăunătoare pentru experiența utilizatorului de dispozitive mobile și, în consecință, pentru administratorii de site-uri în clasificări, odată ce Google a luat în considerare experiența mobilă.

Luna trecută, Eric Enge de la Stone Temple Consulting a postat un interviu cu Analistul de tendințe privind administratorii Google, Mariya Moeva. A întrebat dacă implementarea ununi anunț interstițial care îi determină pe oameni să subscrie la o aplicație ar avea un impact negativ asupra clasificărilor mobile și dacă este mai bine ca oamenii să nu îl utilizeze.

Moeva a răspuns: „În calitate de utilizator, încă trebuie să văd dacă un anunț interstițial care mi-a adus informații utile este mai important ca activitatea pe care voiam să o fac inițial. Sunt perturbatoare și poate fi frustrant, mai ales dacă se afișează pe prima pagină pe care utilizatorul o vede vreodată pe site-ul dvs. Aparent, nu sunt singura persoană care crede acest lucru … Vedem că aplicațiile care instalează anunțuri interstițiale îi deranjează pe utilizatori, deci căutăm modalități de rezolvare în acest sens; rămâneți pe fază pentru mai multe informații.”

Așa cum a specificat Enge, Maile Ohye de la Google a vorbit puțin despre acest aspect la conferința recentă SMX Advanced. Jeniffer Slegg a postat următoarele comentarii:

Știm de câteva luni că Google a planificat să adauge anunțuri interstițiale ca un factor de clasificare negativ în cadrul unui algoritm viitor destinat dispozitivelor mobile, dar se pare că același lucru se va întâmpla și pentru rezultatele de căutare obișnuite de asemenea.

Maile Ohye de la Google i-a avertizat pe administratorii de site-uri de la SMX Advanced că vor aborda și ei problema anunțurilor interstițiale și cum vor fi afectate paginile care le utilizează. „Anunțurile interstițiale sunt negative pentru utilizatori, deci aveți grijă, este un lucru la care ne gândim”, a afirmat aceasta.

Apoi a continuat să spună că tot ce înseamnă conținut ascuns în spatele anunțurilor interstițiale va fi devalorizat.

Așa cum a afirmat chiar Google cu privire la noul test, compania afirmă în realitate în cadrul Ghidului mobil SEO, care i-a direcționat pe administratorii de site-uri să se îndrepte spre o actualizare utilă a dispozitivelor mobile, că ar trebui să evite „anunțurile interstițiale”.

Multe site-uri internet afișează anunțuri interstițiale sau texte de acoperire care apar complet sau parțial pe pagina pe care utilizatorul o utilizează”, afirmă acesta. „Aceste anunțuri interstițiale, vizualizate în mod obișnuit pe dispozitivele mobile promovând o aplicație originală a site-ului, expediind e-mailuri cu liste cu formulare de înscriere sau reclame, constituie o experiență negativă pentru utilizatori. În cazuri extreme, anunțul interstițial este desemnat să fie cât mai dificil pentru utilizator să îl elimine și să vadă adevăratul conținut al paginii respective de internet. Din moment ce starea reală de acoperire pe dispozitivele mobile este limitată, orice anunț interstițial are un impact negativ asupra experienței utilizatorului.

Destul de interesant, chiar Google face propagandă cu privire la „anunțurile interstițiale” pe Gândiți cu site-ul Google, afirmând că pot „evidenția marca dvs.”. Afirmă că presupune mai mulți utilizatori decât anunțuri cu texte sau imagini de bază și oferă agențiilor de publicitate mobilă „o interacțiune nemaipomenită la plasări care iau ochii”.

Anunțurile interstițiale pot ajuta la problema vizualizării în publicitate și o mulțime de site-uri le utilizează pentru a obține înscrieri. De asemenea, sunt adesea legate de conținutul de evaluare.

Ați utilizat anunțuri interstițiale la conținut pe dispozitive mobile? Ați observat vreun impact privind vizibilitatea căutărilor care par interconectate?  Ar trebui ca Google să penalizeze site-urile care utilizează anunțuri interstițiale? Ar trebui să depind de acel anunț interstițial în sine? Ce credeți? Spuneți-ne prin comentarii părerea dvs.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.