Actualizarea Google a subclasat jumatate din site-uri

ACTUALIZAREA GOOGLE A SUBCLASAT JUMĂTATE DIN PAGINI AȘA CUM S-A PRECONIZAT

Google a lansat un algoritm actualizat la 21 aprilie care a început să ia în considerare interfața prietenoasă pentru dispozitive mobile a unui site în procesul de clasificare a acestuia în funcție de rezultatele de căutare.

Este doar unul dintre semnalele pe care Google le utilizează, dar nu este unul dintre cele mai semnificative din punct de vedere al relevanței sau al calității. Însă este un factor pe care Google îl ia foarte în serios, din moment ce, în prezent, mai multe căutări sunt efectuate de către utilizatori de pe dispozitivele mobile spre deosebire de cele de pe dispozitivele desktop.

Algoritmul actualizat este cunoscut la scară largă ca „Mobilegeddon” înainte de lansarea propriu-zisă, dar numele acestuia a fost serios dezbătut încă de pe atunci din cauza efectelor serioase analizate ale acestui algoritm.

Site-ul dvs. a fost afectat de Mobilegeddon? Ați remarcat vreun impact în timp? Credeți că acest aspect a fost supraestimat? Împărtășiți-vă părerile sub formă de comentarii.

John Mueller de la Google a afirmat că: „Deoarece a avut un impact major asupra tuturor rezultatelor de căutare, nu înseamnă că în fiecare rezultat al căutării se regăsesc modificări notabile”.

Săptămâna trecută, am văzut un raport de la Koozai în care s-a votat pentru 2 000 de IMM-uri, din care 45 % a înregistrat modificări în clasament și 41 % erau îngrijorate de o scădere în clasament cu cel puțin 3 poziții și, drept consecință, s-a remarcat o reducere a traficului. Unele dintre acestea au înregistrat o subclasare cu 50 %. 27 % au spus că au înregistrat o scădere în clasament chiar dacă au realizat optimizări pentru dispozitivele mobile. Despre 37 % s-a spus că erau îngrijorate că algoritmul de actualizare ar putea avea impact asupra vânzărilor, în timp ce 44 % nu erau îngrijorate deloc din moment ce majoritatea vânzărilor proveneau de pe dispozitive desktop.

12 % erau aparent indiferente la instrumentul de testare Google privind interfața prietenoasă a site-urilor pentru dispozitive mobile, din moment ce au afirmat că nici măcau nu știau dacă site-urile acestora erau optimizate pentru dispozitive mobile sau nu. 49 % au afirmat că nu știau dacă vânzările de pe propriile dispozitive desktop au provenit inițial de la vizitatori care au vizualizat produsele sau serviciile lor de pe dispozitivele mobile.

Începând de atunci, s-a analizat un studiu de la Search Engine Roundtable bazat pe mii de răspunsuri. În cadrul acestuia, 11 % au afirmat că algoritmul actualizat s-a concretizat prin modificări la nivel de trafic sau clasament, în timp ce un procentaj covârșitor de 65 % a răspuns cu „NU” absolut. 13 % s-au declarat „nesiguri”, iar 11 % a răspuns cu „câteodată”.

Studiul a început la 28 aprilie, la o săptămână după ce algoritmul actualizat a fost lansat.

„Nu cred că studiul ar schimba mare lucru azi, de fapt, consider că 65 % se apropie de 75 % sau chiar 80 %”, a afirmat Barry Schwartz de la Search Engine Roundtable.

Acum, Eric Enge de la Stone Temple Consulting a cercetat efectele acestui algoritm actualizat. Referitor la acesta, aproape jumătate (46 %) dintre adresele URL care nu dețineau o interfață prietenoasă pentru dispozittivele mobile incluse în top 10 locuri au pierdut poziții în clasament la 17 aprilie, în timp ce 20 % au luat avans. Alte cercetări relatate de către Stone temple indică că:

─ pentru adresele URL care au pierdut poziții în clasament, cele care nu aveau o interfață prietenoasă pentru dispozitive mobile au fost în număr mai mare – o medie de 2 poziții – spre deosebire de adresele URL care dețineau o interfață prietenoasă pentru dispozitivele mobile – o medie de 0,25 poziții;

─ un alt efect important a fost faptul că adresele URL care au fost avantajate de această interfață prietenoasă sunt ușor diferite de cele care au fost clasate anterior;

─ în total, studiul a indicat o creștere de 1,3 % pentru rezultatele de căutare bazate pe adresele URL care dețin o interfață prietenoasă pentru dispozitivele mobile.

Întrucât studiul nu descrie impactul algoritmilor actualizați Panda și Penguin, aceasta reprezintă prima schimbare Google de acest tip și se prevăd mai multe asemenea schimbări în viitor și cu un impact sporit în timp care să favorizeze site-urile cu interfață prietenoasă pentru dispozitivele mobile.

În alte știri Google despre algoritmi actualizați, compania afirmă că Panda se va lansa în următoarele patru săptămâni și că încă se lucrează la Penguin pentru a-l face să ruleze constant.