In cazul in care v-ati deschis un magazin online si nu ati auzit inca de SEO, e clar ca nu aveti cunostintele necesare pentru a va descurca singuri si tocmai din acest motiv, trebuie sa apelati la specialisti in domeniu. Ce anume inseamna SEO? In mare, fara prea multe explicatii elaborate, SEO este stiinta care se refera la studiul indexarii site-ului in motoarele de cautare, asa cum am mai mentionat si cu alta ocazie. Astfel, pentru ca noi sa facem vanzare pe magazinul online pe care il avem, este de indicat sa ne interesam despre SEO pentru a putea sa ne popularizam cum trebuie. Astfel, tot ce trebuie sa facem este sa ne hotaram asupra cuvintelor cheie pe care vrem sa le abordam si sa muncim ca sa ajungem cu ele pe prima pagina a motorului de cautare vizat. Fara alte ocolisuri, cam toate lumea isi doreste sa aiba vizibilitate pe Google tocmai pentru ca acesta este cam singurul motor de cautare cu adevarat folosit de posibila clientela.
Insa, ce facem ca sa ne popularizam pe Google? Cum induplecam marele si pretentiosul motor de cautare sa ne bage si pe noi in seama? Cum va puteti promova magazinul online? In primul rand, avem grija sa nu facem spam, orice am face. Spam-ul este taxat destul de dur de Google si, pana la urma, totul este pe buna dreptate.
In al doilea rand, pentru a specula orice portita a ecommerce-ului, trebuie sa avem grija sa evitam contentul dublu. Fireste, daca ai un stoc de zeci de mii de produse, dintre care cate 100 din aceeasi categorie, poate sa devina usor peste mana sa furnizezi content unic pentru fiecare in parte. Tocmai din acest motiv, cea mai buna solutie pentru a evita astfel de probleme, este sa dam posibilitatea cumparatorilor de a lasa review-uri. Nu va temeti de un review negativ – el va va ajuta mai mult decat va inchipuiti, chiar daca pare greu de crezut.
De o importanta egala cu restul lucrurilor despre care v-am povestit este optimizatul fiecarui produs in parte. Oricat timp v-ar lua sa faceti toate acestea, in timp va veti multumi.
Familiarizati-va cu site-urile competitorilor, studiati-le si atacati acolo unde vedeti punctele slabe. Cand spunem asta, ne referim, fireste, la lista de cuvinte cheie pe care va luptati.
Lucrati la aspectul site-ului si nu adaugati subcategorie la subcategorie la categorie pentru ca astfel, produsele se vor pierde in neant, atat pentru motoarele de cautare cat si pentru posibilii cumparatori care se vor plictisi usor. Nu ar trebui sa fie o cale mai lunga de 2-3 click-uri intre homepage si prodului dorit, pentru o optimizare perfecta. De indicat ar fi ca url-ul produsului sa contina cuvantul cheie pe care marjati.
Daca ceea ce v-am prezentat aici pare o limba straina, angajati pe cineva care sa vorbeasca aceeasi limba cu articolul nostru. Asta numai in cazul in care nu va doriti sa incepeti sa invatati cum stau treburile cu stiinta SEO.