Google testează în Austin un sistem care le permite mașinilor să se conducă singure
Luna trecută, un parc de automobile fără șofer de la Google a fost pus în circulație pe străzile din California. Înainte de asta, testarea pe străzile private avea loc întotdeauna în zona Mountain View.
Acum, pentru prima dată, Google a extins această testare cu automobile care se conduc singure în afara Californiei. Acum, compania testează tehnologia în Austin, Texas.
Ei bine, fiind vorba de tehnologia auto.
„Este perioada de vară, astfel încât milioane de americani pregătesc mașinile și pornesc la drum – și noi la fel! Am ales Austin, Texas, ca nouă localizare pentru proiectul nostru și una dintre mărcile noastre de Lexus SUV este acum acolo, cu șoferi de siguranță la bord, pentru a conduce câteva mile spre nord și nord-est în centrul orașului Austin. Este important pentru noi să obținem experiență în testarea software-ului nostru în diferite medii de șofat, tipare de trafic și condiții de carosabil – așa că suntem gata să testăm în Austin cu triciclete, camionete mici și orice alt mijloc între acestea două. Să te ții bine, Austin, pentru noi, și dvs. să vizitați site-ul nostru pentru a ne spune cum șofăm”, afirmă Google.
Oficiali din Autin și-au menționat sprijinul imens pentru ambițiile Google.
„Austin este special, în parte, deoarece așteptăm cu nerăbdare noi tehnologii care ne poată ajuta să ne îmbunătățim traiul zilnic, și putem vedea lesne potențialul mașinilor care se conduc singure în scopul de a reduce ratele de accidente și congestionarea traficului și de a furniza mobilitate pentru oamenii care nu se pot deplasa ușor”, a spus Steve Adler, primarul orașului.
„Menținerea siguranței rutiere este una dintre cele mai importante priorități ale noastre, așa că așteptăm cu nerăbdare să vedem cum tehnologia mașinilor care se conduc singure poate îmbunătăți siguranța rutieră în viitorul apropiat”, a afirmat Șeful Poliției, Art Acevedo. „Tehnologia care nu poate constitui sursa distragerii de la atenție sau a oboselii sau a iritării din spatele volanului poate face o reală diferență”.
Până în prezent, parcul de mașini al Google a fost implicat în 12 accidente minore – toate din cauza altor mașini. Mașinile s-au condus singure pentru cel puțin 1 milion de mile.