Diferența din cadrul raportului de diversitate: fără obiective precise, nicio răspundere asumată
Rapoartele privind diversitatea sunt gata. Ieri, Yahoo a devenit cea mai recentă companie din domeniul tehnologic care afirmă cât de similare sunt cifrele privind diversitatea cu cele raportate anul trecut.
Într-un efort realizat de Google anul trecut, fiecare companie importantă din domeniul tehnologic a dezvăluit un raport privind diversitatea. Dezvăluirea primelor rapoarte de anul trecut a constituit un pas important în tehnologie. A permis industriei să depisteze gradul de importanță al acestui aspect privind diversitatea și a solicitat dezbaterea publică în acest sens. Companiile ar trebui aplaudate pentru implicarea acestora prin primul pas în această direcție, și anume transparența și răspunderea asumată.
Dar, acum, un an mai târziu, după ce al doilea set de rapoarte privind diversitatea a fost dezvăluit, se pare că secțiunea cu răspunderea asumată lipsește cu desăvârșire.
Reporterii afirmă „Surprize, surprize! Aceste companii nu sunt încă diversificate!”. Companiile răspund cu angajamente vagi pentru o activitate viitoare mai bună și cu inițiative pentru a remedia această problemă de diferențiere pe gen și minorități etnice pe termen lung , la nivel de aptitudini. Aceste promisiuni sunt frumoase, dar nu sunt de ajuns.
Să luăm exemplu ultimul raport Yahoo. După lecturarea acestuia, putem vedea că structura demografică a companiei nu s-a modificat prea mult de anul trecut, cu un procentaj constant de femei angajate și, relativ, același mod de clasificare pentru minoritățile etnice. Compania subliniază faptul că propria echipă de conducere este în proporție de 24 % alcătuită din femei, ceea ce pare o ușoară îmbunătățire față de 23 % de anul trecut.
Aceste procentaje nu dezvăluie însă prea multe informații. Câte femei sau minorități etnice a angajat Yahoo anul acesta? Câți a pierdut?
Scopul acestor rapoarte privind diversitatea ar trebui să fie valabil pentru o zi pentru a vedea dacă modul de clasificare din Silicon Valley oglindește ceea ce se regăsește în totalul forței de muncă la nivel de țară. Dar până să ajungem acolo, avem nevoie de companii care să contureze obiective mai precise pentru a ne da seama dacă ne aflăm sau nu pe drumul cel bun.