Deja nu mai reprezinta o noutate faptul ca Facebook a introdus de curand cateva butoane de reactie noi, pe langa cel clasic de „Like” (traducere libera din engleza: „imi place”). Noile butoane vor sa indeplineasca dorinta utilizatorilor care, acum ceva vreme, cereau cu vehementa implementarea butonului de dislike. Pentru ca o asa masura s-a dovedit a fi de prost augur, intrucat firea umana este de natura nihilista, in marea ei majoritate, cei de la Facebook au gasit o masura alternativa de a impaca si capra si… varza, astfel ca au introdus noile reactii nisate, pentru ca absolut orice utilizator sa se poata exprima corespunzator apropo de ceea ce simte.
Sa luam un exemplu concret: Andrei Popescu posteaza pe propria sa cronologie („wall” pentru cei ce folosesc Facebook in limba engleza) un articole despre migrantii arabi ce sosesc in Europa. Articolul este extrem de bine scris si mai de cu seama intr-o maniera detasata, ce nu tine parte nimanui, relatand in mod obiectiv evenimentele. Daca inainte puteam numai sa dam like acelui articol, acel like nearatand faptul ca am dat like pentru ca ne place maniera detasata in care a fost scris sau pentru ca suntem de acord cu migratiile arabe in Europa, lucrurile au inceput sa se schimbe un pic. Cum parerile despre acest subiect sunt impartite, iata ca acum avem: like, haha, love, sad, wow si angry. Cum s-ar zice, acum avem reactii pentru toata lumea, astfel incat sa se stie ce si cine.
Reactiile Facebook reprezinta o mutare inteligenta in ceea ce priveste statistica de social media si ar putea fi folosite cu succes chiar si in campaniile de marketing, daca stam sa ne gandim mai bine, ele reusind sa arate mai transant ce parere au clientii sau posibilii clienti despre un anumit produs sau serviciu. Vom vedea exact cum va evolua aceasta caracteristica noua a Facebook-ului si daca ea va aduce beneficii magazinelor online cu extindere catre pagina de Facebook.
Pana una alta, putem observa cum aceste reactii afecteaza utilizatorul simplu, cel al carui singur scop este sa intre pentru interactiunea cu cei dragi. Chiar daca sunt numai cateva zile de cand aceasta functie a fost implementata, iata ca se pare ca oamenii deja au luat in primire noile butoane care, desi un pic cam prea colorate pentru aproape monocromul Facebook, ele au devenit indragite si extrem de utilizate. Cel mai probabil ca urmatoarea mutare a celor de la Facebook va fi sa mareasca colectia de emoticoane de reactie, intrucat tot firea umana este aceea care nu se dovedeste niciodata multumita de ceea ce are, tinzand mereu spre mai mult, chiar daca acel „mai mult” nu este intotdeauna echivalent cu „mai bine”.