GOOGLE ÎNCEPE BLOCAREA UNOR ANUMITE TIPURI DE CLICURI PE ANUNȚURI
Google tocmai a specificat pasul pe care îl face pentru a reduce numărul de clicuri accidentale pentru anunțurile de pe dispozitivele mobile prin blocarea anumitor tipuri de clicuri. Mai exact, aceasta va bloca clicurile care apar aproape de conturul unei imagini, precum și clicurile de pe pictogramele anunțurilor, în plus față de adăugarea funcției de a amâna opțiunea de a face clic.
„Chiar și cu mărirea dimensiunilor ecranului unui smartphone sau al unei tablete, poate fi dificil pentru degetele noastre să țină pasul”, afrimă Pasha Nahass, managerul de producție Google a ecranelor pentru dispozitivele mobile.
„Este încă atât de ușor să facem clic atunci când vrem să accesăm sau să apăsăm cu degetul un link sau anunț pe care nu intenționăm a-l citi în realitate. Când vine vorba de clicurile pe anunțurile de pe dispozitivele mobile din cadrul rețelelor, studiile unor terțe părți estimează că până la 50 % dintre clicuri sunt accidentale. Pentru companiile de publicitate, acest aspect poate spori ratele de vizualizare prin clicuri și mări costurile acestora”.
„Pe măsura îmbunătățirii formatelor de afișare a anunțurilor pentru a le face mai atrăgătoare, ne străduim să maximizăm calitatea numărului de clicuri”, adaugă Nahass. „În 2012, am introdus clicurile de confirmare pentru anunțurile cu banere pentru a-i face pe utilizatori să verifice dacă într-adevăr au vrut să dea clic pe un anunț anume. În ultimul an, ne-am extins eforturile în scopul de a furniza o automatizare sporită care să necesite mai puțină activitate din partea utilizatorilor”.
În prezent, pe anunțurile din imaginile de pe dispozitivele mobile, utilizatorii vor da clic pe o parte mai centrală a imaginii pentru a accesa site-ul companiei de publicitate sau aplicația în sine, ca să nu mai atingă zona de graniță, pe care Google o consideră propice pentru clicuri accidentale.
În ceea ce privește anunțurile insterstițiale din cadrul aplicațiilor, utilizatorii nu vor putea face clic pe pictograma aplicației din anunțul de instalare din cauza gradului de apropiere de butonul de închidere a anunțului. Mai degrabă, utilizatorii vor da clic pe butonul de inițiere a acțiunii pentru a accesa pagina cu magazinul de aplicații și a instala aplicația în sine.
În ceea ce privește amânările, anunțurile vor continua să fie active numai după ce au stagnat pe ecran pentru o perioadă nespecificată, dar „scurtă”, de timp, oferindu-le suficient timp utilizatorilor pentru a vizualiza conținutul aplicației. Google afirmă că acest pas va elimina clicurile accidentale dintre cele pe care nu ne așteptăm să le găsim la un anunț.
Toate aceste măsuri sunt aplicate pentru a reduce costurile în favoarea companiilor de publicitate, astfel încât să nu fie obligate să plătească pentru clicuri neintenționate și inutile.
În consecință, ratele de conversie ar trebui să se îmbunătățească. De fapt, Google afirmă că a vizualizat deja un plus de 15 % de rate medii de conversie pentru anunțurile care au inclus aceste actualizări.