Iată cum Facebook tocmai a redefinit plata per clic
Facebook este în curs de modificare a modalității prin care se cuantifică plata per clic (CPC) pentru agențiile de publicitate. Aceasta face parte din lansarea celor mai recente Interfețe de programare a aplicațiilor (API) referitoare la reclame.
De acum înainte, CPC va justifica doar ceea ce Facebook înțelege prin „clicuri pe link”, reprezentând clicurile referitoare la anumite obiective ale reclamelor, cum ar fi: vizitarea altui site, instalarea unei aplicații sau vizionarea unui film video pe alt site. De asemenea, acest aspect include clicuri pe butoanele de call-to-action și clicuri la aplicațiile mobile Canvas de pe Facebook. Nu se va mai justifica de acum înainte ceea ce Facebook înțelege prin „clicuri de angajament”, care includ opinii favorabile, distribuiri de conținut și comentarii.
Drept rezultat al acestor modificări, Facebook afirmă că agențiile de publicitate cărora le pasă de clicurile pe link vor avea rezultate mai bune cu ce s-a investit până acum în reclamele proprii și cu un buget de cheltuieli mai eficientizat.
„Drept rezultat al acestei modificări, anumite statistici din rapoartele campaniei referitoare la clicuri par diferite”, menționează compania. „Prin excluderea opiniilor favorabile, distribuirilor de conținut și comentariilor, CPC se pot intensifica, dar și deveni, de asemenea, mai importante din moment ce se justifică doar clicurile efectuate la propria dorință. În mod similar, poate părea că rata de contorizare a clicurilor (CTR) a scăzut; din nou, acest lucru se întâmplă din cauză că CTR nu va mai reprezenta un factor de luat în calcul în ceea ce privește clicurile suplimentare”.
„Dacă o reclamă are multe opinii favorabile și distribuiri înseamnă că este un semnal care anunță un conținut de înaltă calitate și care se furnizează persoanelor potrivite”, adaugă Facebook. „Acest semnal pozitiv ajută la performanța reclamelor în cadrul licitației și agențiile de publicitate pot încă oferta pentru clicurile de angajament (inclusiv comentarii, opinii favorabile și distribuiri de conținut) prin alegerea altor opțiuni de optimizare dacă se dorește. Oricum, aceste rezultate nu vor fi urmărite în cadrul definirii actualizate a CPC-urilor”.