Ce face ca un software sa fie usor de utilizat?

Nu este usor de oferit o definitie atotcuprinzatoare a modului facil de utilizare a unui software, dar exista cateva elemente de proiectare de baza pe care majoritatea aplicatiilor usor de utilizat le au in comun. Pornind de la acestea, o persoana isi poate face o idee despre cum arata o interfata prietenoasa cu utilizatorul si care este cea mai eficienta strategie pe care o poate folosi cineva pentru a o obtine.

Simplitate – primul aspect pe care orice developer trebuie sa-l puna la punct

Simplitatea este probabil cel mai important atribut pentru o interfata bine conceputa. Atunci cand o interfata este prezentata intr-o maniera simpla si directa, utilizatorii nu trebuie sa petreaca mult timp invatand cum sa utilizeze software-ul.

Nimeni nu doreste sa parcurga un manual lung, plin de termeni dificili sau sa se uite ore intregi la tutoriale inainte de a incepe sa foloseasca noul software. Cu cat utilizatorii sunt capabili sa se acomodeze mai repede cu interfata de utilizare, cu atat mai bine. Inca o data, comoditatea este cheia, iar simplitatea se traduce aproape intotdeauna prin comoditate.

Organizare – gaseste rapid functiile de care ai nevoie

O interfata bine organizata face ca utilizatorii sa localizeze mai repede si mai usor functiile de care au nevoie. La fel cum interfata ar trebui sa fie simplu de navigat, aceasta ar trebui sa fie structurata intr-un mod intuitiv, astfel incat utilizatorii sa poata gasi rapid ceea ce cauta.

Chiar daca utilizatorul intelege cum sa utilizeze cu succes software-ul si sa navigheze prin interfata, acesta ar putea intampina dificultati daca o functie de care are nevoie este greu de accesat. Daca utilizatorul trebuie sa isi intrerupa frecvent activitatea pentru a cauta functia dorita, este de obicei un semn ca experienta utilizatorului ar putea fi imbunatatita.

Fiabilitatea – siguranta inainte de toate

Putine lucruri sunt la fel de frustrante ca un software care nu functioneaza asa cum ar trebui. Daca software-ul se comporta altfel decat se asteapta utilizatorul sau, mai rau, nu functioneaza deloc, atunci este probabil ca utilizatorul sa fie descurajat.

In cel mai rau caz, acesta ar putea chiar sa abandoneze software-ul in intregime daca decide ca timpul si efortul pe care il depune pentru depistarea erorilor depasesc beneficiile pe care le primeste de la software.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.