Targetarea organica pe Facebook

Daca pana acum, atunci cand discutam despre audienta organica pe paginile de Facebook, vorbeam despre filtrarea lor in functie de criterii de baza cum ar fi, sexul respondentului, varsta sa, localitatea unde locuieste si/sau limba pe care o vorbeste, iata ca acum, lucrurile au inceput sa stea putin diferit, chiar daca nu cu mult, acum avand ceva mai multa complexitate, Facebook schimband un pic algoritmii dupa care functioneaza. In principiu, tot ce trebuie sa stiti este sa mergeti in menu-ul paginii la Settings, General, News Feed, Audience and Visibility for Posts si apoi sa dati click pe editorul de mesaje de pe pagina voastra.

Imbunatatirea despre care va vorbeam, una esentiala din punctul nostru de vedere, de altfel, are legatura cu filtrarea sporita, in functie de interesele utilizatorului. Iata o optiune cu adevarat importanta. S-a dovedit faptul ca Maria si Ioana, desi au aceeasi varsta, acelasi sex (evident) si stau in acelasi bloc, nu sunt fiinte identice, cu gusturi identice si cel mai probabil ca vor asculta muzica diferita, vor manca chestii diferite si se vor imbraca diferit. Astfel ca, in functie de preferintele celor doua, Facebook ar trebui sa stie cum sa directioneze continut catre ele, in functie de interesele fiecarei femei in parte.

Aceasta optiune este, de departe cea mai buna chestie pe care o putea face Facebook in ultima vreme, intrucat, targetarea in functie de preferintele fiecarui respondent este esentiala si aduce multe beneficii proprietarilor de magazine online, interesati de stoarcere a fiecarei metode de ecommerce de pe piata.

Sa luam un caz concret. Tu ai un magazin de haine pentru rockeri si vrei sa iti vinzi produsele cu ajutorul Facebook-ului. Ce faci? Te folosesti de aceasta optiune, astfel incat, mesajul tau sa ajunga numai la Ioana, care asculta rock si nu la Maria, care asculta manele, pentru ca Maria se va istericaliza si va bifa sa nu mai vada niciodata mesaje din partea magazinului tau online, iar acest lucru, categoric nu ti-ar fi benefic. In plus, de ce s-o deranjam pe Maria cu ceva ce nu o intereseaza?

Iata de ce este bine sa oferi produsele tale numai celor interesati direct si sa nu incerci sa impui anumite standarde. Oamenii iti vor fi recunoscatori si vei da dovada de foarte mult bun simt.

In plus, puteti sa aveti incredere in filtrele istete ale celor de la Facebook, care analizeaza userul pana la sange, aproape ca intrebandu-te daca tu, ca simplu om care detine un cont pe aceasta retea de socializare, mai ai vreun pic de intimitate. Raspunsul este „nu”, nu ai. Dar ca posestor de platforma ecommerce activa, vei vedea asta ca pe o oportunitate.

Pentru mai multe detalii referitoare la marketingul online si la promovare, accesati pagina: https://en.wikipedia.org/wiki/Social_network_advertising

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.