În luna mai, Google a scris întâmplător pe o postare de blog că toate căutările de pe dispozitivele mobile le-au depășit pe cele de pe desktop-uri în zece țări, printre care Statele Unite ale Americii și Japonia.
Tendința în creștere de căutări de pe dispozitivele mobile evidențiază în mod clar motivul pentru care Google a pus atât de mult accentul pe site-uri cu privire la faptul că este ușor de utilizat pe dispozitivele mobile și a început să ia în considerare indexarea aplicațiilor la clasificarea rezultatelor la căutare.
Întreaga lume devine din ce în ce mai mobilă și o să se renunțe la site-urile care nu se adaptează în acest sens. Un studiu recent a descoperit că actualizarea cu interfață prietenoasă pentru dispozitivele mobile a redus aproximativ jumătate dintre pagini, astfel cum s-a anticipat anterior, dar încă este prea devreme pentru a face afirmații în această direcție.
Search Engine Land a luat legătura cu Google și s-a spus că aceste căutări de pe dispozitivele mobile le-au depășit pe cele de pe desktop-uri la nivel global. Cu alte cuvinte, mai mult de 50 % din căutările de pe Google se realizează pe dispozitivele mobile.
John Mueller de la Google a afirmat într-o postare pe Google+ (prin intermediul Search Engine Roundtable) că „Mai mult de jumătate dintre căutările de pe Google se realizează acum pe dispozitivele mobile. Dacă nu aveți încă o interfață prietenoasă pe dispozitivele mobile pentru site-ul dvs. (sau pe ale clientului dvs.), înseamnă că ignorați o mulțime de utilizatori potențiali”.