Din pacate, cea mai populara retea de socializare din toata lumea, Facebook, a implementat de ceva vreme un sistem nedemocratic in ceea ce priveste spam-ul in cadrul sau. Desi la inceput, aceasta retea ne promitea marea cu sarea si ne garanta ca un astfel de lucru nu are cum sa se intample, bazandu-se indeosebi pe latura sa necomerciala, iata ca in timp a ajuns sa se razgandeasca si sa puna utilizatorul de rand pe locul doi, bazandu-se mai mult pe banii pe care ii poate obtine din PPC-ul pe care l-a integrat cu buna stiinta in vietile celor ce-si petrec existenta acolo, pe Facebook.
Cum ne spameaza Facebook in fiecare zi? Indirect, fireste! Tot ce trebuie sa faci ca sa poti fi un target bun pentru spam este sa existi pe Facebook, sa iti faci un cont, adica. Odata ce ai facut asta, te poti trezi intr-o buna zi ca ai dat like (imi place, in varianta lui romaneasca), la cine stie ce site-uri dedicate gravidutelor, de vreme ce tu esti pasionat de haltere si pusti de vanatoare, sau chiar invers. Si intr-o buna zi sa iti fie feed-ul plin de informatii despre cum sa nu ramai cu cicatrici pe burtica dupa ce-ai nascut. Daca burta ta este de la bere, posibil ca informatia sa-ti fie, totusi de ajutor, insa in cazul in care chiar nu vrei sa afli informatii despre o asemenea chestiune, ce poti sa faci? Sa intri pe pagina respectiva si sa dai unlike (sa debifezi imi place). Urmatorul pas de bun simt este sa te duci in lista de like-uri (da, ai o astfel de rubrica in contul tau de Facebook (pe care o gasesti la More->Likes, in header-ul secundar profilului tau) si sa iti la puricat toate like-urile pe care le-ai dat sau care, dupa caz, ti-au fost furate. Daca din intamplare, observi pe acolo site-uri si pagini la care stii sigur ca nu aveai cum sa aderi, cu siguranta te numeri printre victimele cibernetice ale abuzului celor de la Facebook.
Cum sa te aperi de asa ceva? In principiu, sa-ti inchizi contul pentru ca alta metoda nu exista. Facebook nu ofera nicio posibilitate de a-ti tine efectiv contul privat 100%. Daca, totusi, nu doresti sa iei o decizie atat de drastica, tot ce iti ramane de facut este sa fii tot timpul atent la acea lista de like-uri pentru ca, pe viitor sa nu ai surprize.
Unde se duc aceste like? La acele pagini de Facebook care au alocat buget in campaniile Facebook pentru a cumpara like-uri.