Dupa ce timp de cateva luni, chiar un an, cei de la Facebook au amenintat ca vor introduce un buton de dislike, iata ca intr-un tarziu, din cauza reactiilor negative ale respondentilor, au decis ca nu este deloc cazul sa puna in functiune un asemenea buton, intrucat acesta ar crea mai mult haos decat ceva cu adevarat util. Prezenta butonului dislike ar avea un impact negativ, intrucat ar da frau liber reactiilor negative. Nu stim exact daca lucrul acesta chiar are sa se intample vreodata si daca chiar reactiile negative au sa se intample si ele, insa ceea ce stim este ca zilele acestea, Mark Zuckerberg a anuntat oficial prin intermediul contului sau personal de Facebook, cum ca cor exista o serie de schimbari in cea mai importanta retea sociala a lumii. Reactiile sunt aceasta noua schimbare despre care vorbeste toata lumea si acestea sunt menite sa schimbe felul cum oamenii privesc aceasta retea de socializare, dandu-le ocazia sa se exprime nisat, in functie de fiecare emotie in parte. Ce poti exprima prin reactiile Facebook? Sentimente destul de simple si de baza, am spune noi, ca dragoste, tristete, scarba, empatie, amuzament. Desigur, ne asteptam in orice clipa sa apara butoane noi acestora sau chiar acestea sa fie modificate.
Cum le vei putea folosi? Destul de simplu! Prin lunga apasare a butonului like, ti se va deschide un meniu aditional ce va fi compus din aceste butoane. In alta ordine de idei, nu stim cat de bine este ca aceste butoane sa fie puse in acest submeniu al butonului like, intrucat din greseala, oricine ar putea sa apese like din greseala. Probabil ca aceasta miscare reprezinta sfarsitul incet dar sigur al butonului like de sine statator, intrucat cel mai sigur ca utilizatorii au sa isi piarda interesul pentru el de vreme ce vor avea la indemana atatea noi variante, mult mai concludente – cel putin de aparenta. O alta posibilitate este transformarea retelei intr-un alt hi5, dar cu ceva mai multe pretentii.
Cum va afecta aceasta miscare zona comerciala a Facebook? Momentan nu putem decat sa ne dam cu presupusul, intrucat nu avem de unde sa stim exact ce turnura va lua acest lucru. Cu toate astea, vom incerca sa ghicim viitorul si sa banuim ca aceste noi butoane Facebook de tip reactii vor conta extrem de mult si atunci cand vine vorba despre latura comerciala, definind calitatea unui magazin sau a unui produs in mod evident.
Ce va fi, vom vedea. Momentan, primii care au norocul sau… ghinionul… de a testa noile functii Facebook sunt locuitorii tarilor Irlanda si Spania. In curand, probabil si romanii.