Șoferul Uber acuzat de viol avea cazier judiciar și a utilizat permis fals
Încă o dată, Uber se află în lumina reflectoarelor pentru că a lăsat, se pare, să se strecoare un violator printre utilizatorii acestei aplicații.
Pe 25 iulie, șoferul Uber Talal Ali Chammout a condus, se pare, o femeie la domiciliul acesteia din orașul Dallas, a urmat-o în interiorul casei și a violat-o.
Chammout are cazier judiciar și a stat într-o închisoare federală cu acuzația de contrabandă cu arme. Ulterior fusese eliberat în 2012.
Și conform spuselor unui reprezentant al orașului Dallas, Chammout nici măcar nu avea un permis valid.
Deci, de ce conducea pentru compania Uber?
„Putem afirma cu 100 % certitudine că lui Chammout nu i s-a permis să conducă în orașul Dallas”, a afirmat reprezentantul orașului în cauză. Acesta a spus, de asemenea, că Dallas permite companiei Uber să utilizeze bazele de date proprii pentru a ajuta la identificarea șoferilor, dar nu este clar dacă s-a respectat aceeași regulă și în cazul lui Chammout.
Și un reprezentant al companiei Uber a afirmat că aceasta „este o situație teribilă” și „compania desfășoară o investigație la nivel intern și în colaborare cu responsabilii locali pentru a aduna și sorta informațiile și faptele referitoare la acest incident.”
După cum observăm, Uber a trebuit să rezolve o sumedenie de incidente în ultimii ani – multe dintre acestea fiind de o violență extremă. De când Uber a început să se extindă, șoferii acestei companii au fost acuzați de bătăi, violuri și furturi de la pasageri.
Aceste aspecte i-au făcut pe mulți să pună la îndoială verificarea antecedentelor din cadrul companiei. Cine se strecoară printre rândurile companiei, ca să spunem așa?
În urmă cu câteva luni, un șofer Uber din Houston care a fost acuzat de viol de către un pasager, s-a dovedit a fi petrecut 14 ani în închisoare.
„Fie acest șofer a scăpat de verificarea antecedentelor din partea compania Uber, fie Uber a descoperit cazierul judiciar și a decis că este în regulă ca acesta să conducă. Indiferent de situație, acest caz demonstrează că având încredere în Uber să verifice antecedentele propriilor potențiali șoferi înseamnă a permite companiei să decidă dacă să îl încadreze sau nu pe acest individ în rândul conducătorilor auto responsabili. Autoritățile din Houston nu ar fi permis acestui pretins violator să conducă, se pare. Uber a permis acest lucru însă, a afirmat Dave Sutton, reprezentant al grupului de supraveghere „Cine îți este șofer?” la momentul incidentului.
Și acest aspect pare să susțină acest ultim caz. Orașul Dallas se spune că nu i-ar fi permis niciodată lui Chammout să fie în rândul conducătorilor auto responsabili – dar cumva Uber a permis acest lucru.
Uber consideră propria verificare a antecedentelor ca fiind „riguroasă”, afirmând că „toți partenerii de călătorie și livrare trebuie să treacă printr-o verificare riguroasă a antecedentelor. Scanarea în trei etape pe care am dezvoltat-o de-a lungul Statelor Unite ale Americii, care include verificări la nivel districtual, federal și multi-federal, are un nou standard. Aceste verificări sunt de 7 ani, maximul permis de FCRA (n.r. autoritatea in domeniu). Am aplicat în mod consecvent acest nou și integrat standard în cadrul tuturor produselor Uber, inclusiv UberX.