În 2009, Centrul de creație Art Lebedev din Rusia a introdus conceptul denumit, în mod impresionant, Transparentius concept pentru creșterea siguranței rutiere. Este extrem de simplu: se instalează o cameră video în partea din față a camioanelor mari și lente și se conectează la un dispozitiv de afișare video din spate, astfel informându-i pe șoferii din trafic dacă este sigur să le depășească sau nu. Este exact aceeași idee pe care Samsung vrea să o aplice printr-un camion-prototip. Utilizând gama vastă de afișări externe, compania coreeană a creat un perete de proiecție video alcătuit din patru segmente de afișare în spatele camionului, astfel transmițând imagini video capturate prin intermediul unei camere video wireless din fața camionului.
Samsung afirmă că în prezent lucrează la obținerea aprobării reglementate denumite Safety Truck, oricum ideea nu pare să fie practică din punct de vedere economic la scară largă. Camera poate fi ieftină și destul de simplu de instalat, dar patru segmente de afișare pentru fiecare camion reprezintă o investiție majoră pentru orice companie de transport, mai ales că nu rezultă direct într-un beneficiu financiar. Totuși, este impresionant că Samsung a reușit să depășească obstacolele tehnice (cum ar fi lumina orbitoare a soarelui) pentru a realiza această idee lăudabilă.
O soluție mai practică pentru îmbunătățirea performanței pe durata șofatului va fi furnizată de sistemele Vehicle-to-Vehicle Communication (V2V) – Comunicarea de la vehicul la vehicul – care urmează să ajungă printre mașinile din SUA la anul. Aceasta este o formă de inteligență în rețea în cadrul căreia mașina dvs. transmite date despre poziția, direcția și viteza acesteia, primind aceleași informații de la mașinile din jur. Astfel, poate emite alerte cu privire la condiții nesigure de șofat de la alte mașini sau notificări referitoare la ciocniri posibile înainte ca măcar alți șoferi să aibă timp de reacție. În acest fel, V2V face chiar mai mult de a oferi o panoramă în felul în care o face Safety Truck Samsung, astfel transformarea camioanelor mari în camioane transparente reprezintă indubitabil o aplicație tehnologică mult mai practică.