Eficienta grupurilor de Facebook

Acum vreo cativa ani, exista un mit in social media cum ca Mecca advertising-ului se afla in grupurile de Facebook. Daca la inceput aceasta schema a functionat asa cum functioneaza orice metoda noua (adica pana se prinde toata lumea), iata ca acum lucrurile nu mai stau deloc asa. Cum functiona, mai exact, publicitatea pe Facebook? Nimic mai simplu: se lua link-ul cu produsul x si se share-uia in toate grupurile in care erai membru, sperand ca va da cineva click pe link-uri. Click-uri se dadeau, insa nu asa cum s-ar fi sperat, intrucat utilizatorii au ajuns sa se prinda destul de rapid ca metoda face parte din prea cunoscuta categoriea numita spam.

Cu toate astea, a durat destul de mult pana ce advertiser-ii cu sau fara experienta prea multa sa se prinda cat de prost augur este sa trantesti acelasi link pe 50 de grupuri de-odata, grupuri care, de cele mai multe ori nu au nicio legatura cu reclama. De altfel, daca este sa fim totalmente sinceri, niciun grup nu este creat exclusiv pentru adevertising pentru ca Facebook are propria sa metoda de a-ti face reclama si nu pe gratis, astfel, acesta va impiedica orice tentativa de spam blocandu-te direct si fara discutii. Da, in cazul in care nu stiai asta deja, Facebook te ba bloca temporar sau chiar de lunga durata spre definitiv daca vei abuza de acest privilegiu de a face parte din grupuri si de a posta pe ele.

Daca este sa privim altfel lucrurile, spamatul unor grupuri ce nu au legatura cu ceea ce incerci tu sa promovezi nici macar nu este etic, intrucat invadezi in mod grosolan spatiul personal al unor oameni ce-si doresc ca in acele grupuri sa citeasca despre cu totul altceva decat oferta ta.

Asa ca, daca nu iti doresti sa atragi dupa brand-ul promovat de tine antipatie intrucat nu stii sa te promovezi fara sa-i deranjezi pe altii, mai bine nu apela la reclama directa „into your face” de pe grupurile de Facebook, pentru ca aceasta actiune, asa cum spuneam si mai sus, nu iti va aduce niciun beneficiu, ba chiar din contra.

Ca sa raspundem la intrebarea din titlu: nu, grupurile de Facebook nu sunt eficiente pentru social media advertising asa ca ar trebui evitate cu desavarsire. Sunt o sumedenie de metode de a te adverta pe Facebook, insa aceasta nu este una dintre ele sub nicio forma. Acestea fiind spuse, in orice meserie ati activa, fiti etici si cu bun simt!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.