Samsung lansează serviciile de plată mobile – Samsung Pay – în SUA
Ieri, la evenimentul Unpacked 2015 sub egida Samsung, compania a anunțat că serviciile de plată mobile – Samsung Pay – se lansează în SUA în luna septembrie 2015. În multe feluri, Samsung Pay funcționează similar serviciilor Apple Pay. Permite în mod integrat plata prin intermediul telefonului mobil și ar trebui să fie foarte ușor pentru comercianți să adauge suport pentru serviciile Samsung Pay.
În culise, Samsung utilizează tehnologia NFC (= Near Field Communications= RFID = Identificarea prin radiofrecvență), verificarea cu ajutorul amprentelor digitale/datelor dactiloscopice și tokenizarea digitală (= la securitatea datelor, desemnează procesul de substituire a unui element informativ sensibil cu unul echivalent, dar care nu este sensibil, denumit „token”, și care nu deține o semnificație sau o valoare extrinsecă sau exploatată), astfel încât comercianții să nu poate vedea numărul cărții de credit. Compania exploatează tehnologia LoopPay – Samsung a preluat LoopPay în luna februarie.
Compania a început dezvoltarea serviciilor proprii în Coreea de Sud și acum sunt valabile și clienților din SUA. Dacă comercianții susțin plățile NFC ca Apple Pay și Android Pay, este foarte probabil să fie foarte facil în a se asigura și suportul Samsung Pay de asemenea.
Dar asta nu este tot. LoopPay avea o nouă caracteristică, posbilitatea efectuării plății prin intermediul telefonului mobil chiar și cu cititoarele de carduri obișnuite. Trimite semnale speciale și funcționează fără tehnologia NFC. De asemenea, și Samsung Pay suportă această caracteristică.
Toate aceste servicii necesită autentificare biometrică prin intermediul dispozitivelor hardware, adică trebuie să aveți un dispozitiv cu un senzor pentru amprentele digitale pentru a putea utiliza Samsung Pay. Acesta este motivul pentru care cele mai recente telefoane Samsung au acest tip de senzor, cum ar fi Galaxy S6, Galaxy S6 Edge și – modelele nou-anunțate – Galaxy Note 5 și Galaxy S6 Edge Plus.
Cealaltă parte dificilă din procesul de integrare Samsung este activitatea de colaborare necesară cu băncile și companiile care se ocupă cu procesarea plăților. Apple încă dezvoltă suport pentru mai multe bănci în SUA și probabil că Samsung nu va suporta așa de multe bănci ca Apple de la bun început.
De asemenea, compania lucrează din greu să integreze Samsung Pay și în Europa cât de curând posibil. Depășind Apple în favoarea Eurozone ar putea constitui un mare avantaj pentru serviciul în sine.
Samsung Pay reprezintă un exemplu perfect în ceea ce privește eforturile pe care compania le întreprinde în scopul propriei evidențieri de restul ecosistemului Android. În loc de a adopta complet sistemul Android Pay, compania lucrează la propriul serviciu de plată.
Dar pentru moment, Android Pay este mai mult un dezvoltator de instrumente disponibil prin intermediul API. Este o modalitate excelentă pentru dezvoltatorii de aplicații să accepte plățile. Samsung Pay pare că se orientează mai mult spre o interacțiune reală cu lumea. Să vedem dacă reprezintă un element esențial pentru noile dispozitive Samsung în promovarea vânzărilor și dacă astfel se redresează afacerile cu servicii mobile ale companiei.